Susan in Flagstaff, Arizona

Thanksgiving

Afgelopen week was het dan zover: 26 november was het Thanksgiving!

Dinsdag hadden we de auto al opgehaald, aangezien dat goedkoper was dan vanaf woensdag (Amerikaanse logica zullen we maar zeggen). Woensdag was het heel erg mooi weer en Marjan bedacht dat ze eigenlijk nog een paper moest schrijven over Walnut Canyon. Aangezien we nu de auto hadden, gingen we na mijn laatste college op woensdag even een uurtje rond wandelen in Walnut Canyon! Het is, net zoals Mesa Verde, een canyon met veel rotspartijen waar de Pueblo Indianen hebben geleefd rond 1100. Erg leuk om te zien!

Maar de dag erna was het natuurlijk zover. Met inmiddels het vaste kliekje (Andrea, Andrea, Camila, Marjan en ik) gingen we op pad. Richting de zon, richting Phoenix! Max, een superaardige Amerikaanse jongen, had ons allemaal uitgenodigd om bij hem thuis Thanksgiving te vieren. Hij zei dat z'n ouders het heel erg leuk zouden vinden als we kwamen. Aangekomen bij zijn huis dat heel erg typisch 'Phoenix' was (lees: zand, cactussen, palmbomen, alles op 1 verdieping, supergrote flatscreen binnen, en een zwembad!), waren we meteen welkom. De moeder van Max schonk meteen de cocktails in en we konden buiten op het terras zitten. Al snel kwamen we op het idee om met z'n allen, dus ook met Max z'n ouders, een spelletje te spelen: 'Apples to Apples'. Een hartstikke leuk spel, waarbij je werkwoorden aan zelfstandige naamwoorden moest koppelen. Hieruit ontstonden de meest hilarische combinaties en ik had bijna gewonnen. De Chileense Andrea was me helaas voor.

Daarna stond de kalkoen al klaar, tezamen met de mashed patatoes, gravy, stuffing, sweet patatoes en cranberries. Als toetje hadden we pumkinpie, applepie en kersen crumble met slagroom. Echt een genot! De familie Twietmeyer eet normaal geen traditioneel Thanksgiving diner, maar ze hadden het speciaal voor ons gekookt. Echt ontzettend leuk! Na nog heel veel gezellig gekletst te hebben, meer drankjes te hebben gedronken, op de Wii te hebben gespeeld, gingen we samen met Max naar een paar vrienden van hem. Helaas voelde Camila zich niet zo goed, dus de twee Chileense meiden bleven in het hotel. Ik ging met Marjan en de Spaanse Andrea wel mee, waar we nog een paar biertjes hebben gedronken.

De volgende dag was het de bekende 'Black Friday': een dag waarop al de shoppingmalls om 4 uur 's ochtends opengaan en waar iedereen opzoek gaat naar de beste koopjes. Wij hadden gelukkig niet zo'n haast en we zijn rond een uurtje of 10 naar de eerste openlucht mall gegaan. De kerstmuziek vloog ons meteen om de oren, terwijl we in een shirtje in de zon zaten. In de middag wilden we meer (we hadden nog steeds niet DE winkel gevonden waar we allemaal heen wilden), dus we gingen naar de Fashionsquare. Van 13u tot 18:30u hebben we daar rond gewandeld, en ik heb nog een paar leuke aankoopjes gedaan bij de Forever 21, de winkel waar we dus naar opzoek waren.

Aan het eind van de shop-sessie waren we toch wel uitgeput. Toen hoorden we dat we bij Max nog wel langs mochten komen om nog wat te eten. Eenmaal aangekomen stonden de ‘leftovers' al klaar: turkey sandwiches, pasta, mashed patatoes en nog meer taart! Het was echt super, Max en zijn familie zijn echt ontzettend gastvrij en volgens mij vonden ze ons ook hartstikke leuk.

Zaterdag gingen we alweer in de ochtend richting Flagstaff. Van 25 graden en een zonnetje gingen we naar 10 graden en wolken. 's Avonds, echter, begon het te vriezen en kwam er neerslag: sneeuw! Voor de tweede keer dat ik hier ben moest ik weer door een sneeuwbui wandelen, maar dit keer viel er nog meer. Om een uurtje of 10 in de avond trommelden Marjan en ik ook de twee Andrea's en Camila op en gingen we nog even spelen. Na een uurtje waren we toch wel behoorlijk koud, dus na een kopje thee dook ik onder de wol.

Op dit moment is het maandagavond en ik ga bijna richting het vliegveld van Flagstaff toe om Peter op te halen! De komende 10 dagen zullen we nog in Flagstaff verblijven, om daarna nog een roadtrip te maken naar Las Vegas, LA en San Francisco. Het einde komt in zicht, maar het is zeker nog iets om naar uit te kijken!

PS. Foto's volgen nog!

Anouk

Hee meid!

Wat fijn om weer even van je te horen. Ook erg fijn dat Peter zo snel al weer bij je is. Ik heb al weer zin om je te zien, dus kijk uit naar het einde van de maand met oud & nieuw!

Dikke kus en knuffel,
Anouk

Leonie

wat leuk allemaal!! een echt thanksgiving diner! jammer dat je naar huis moet straks of wel zin in?
veel plezier met Peter!
x

Leonie

uhh peter? WP bedoel ik :P

Elena

Heey Suus!
Super leuk zo'n thanksgiving, moeten ze hier ook doen :P.
Alst goed is zijn jij en WP nu samen ;) (tis al dinsdag), dus heeeel veel plezier samen en geniet nog ff van de dagen dat je er bent!!!

Toedels! leentje

Ellen

Jammie.. eten is altijd goed!
geniet van WP en ook nog van de rest natuurlijk!
Dikke kus

Anne

Suus, jij jat gewoon al mijn sneeuw! Hier is nog steeds niks gevallen! (Ok, misschien moet ik die even afkloppen, want het schijnt wel te komen komende week...) Echt 'n super leuke Thanksgiving! Kijk uit naar de foto's! En EIN-DE-LIJK: WP is er! Joechei!

Bertus

He Susan
nu Peter bij je is :-) moet je natuurlijk het doel, dat je daar bent, nu niet uit het oog verliezen. We gaan ervan uit dat je maximaal scoort.
Veel plezier samen en we zien jullie binnekort, want je zult zien het gaat nu heeeeeeeeel snel.

dikke kus van ons uit Sappemeer.

Ingrid

Ook al woon je nu niet echt meer in onze kamer, je bent nog steeds mijn roomie;) Fijn dat het zo leuk met Thanksgiving was, ik herken het precies, tof he:D Ben benieuwd naar je foto's en zie je straks;)

Chris

Heey!

Wat leuk allemaal. Die max is echt cool joh, dat hij jullie zo uitnodigde en natuurlijk zn ouders! Wat een lekker eet verhaal :D. En wat leuk dat Peter er nu is. Wat goed dat je nog steeds kan studeren :P Best een drukte... nog maar een paar daagjes!

Hier gaat het donderdag trouwens ook sneeuwen! Maar das wel beter dan die stomme regen :P.

Spreek je gauw.

Kus!