Susan in Flagstaff, Arizona

Halloween en de eerste sneeuw!

De afgelopen weken heb ik alweer veel meegemaakt. Van vervelend tot heel leuk.

Twee woensdagen geleden, toen ik m'n broodje in de Union wilde afrekenen na een lang college, wilde ik m'n portemonnee uit m'n tas halen. Maar.. hij was verdwenen! Het broodje kreeg ik nog mee zonder te betalen, maar ik schoot meteen in de stress. Ik haastte meteen naar het computerlab in m'n dorm, want ik dacht dat hij daar zou liggen. Nee hoor. Bij de balie wisten ze ook van niks. Toen ben ik nog naar de collegezaal gerend, maar nergens was mijn portemonnee te vinden. In alle schrik belde ik m'n ouders uit bed en zette ik ondertussen m'n computer aan. Toen zij me probeerden te sussen las ik op Facebook een berichtje dat een Nederlands meisje ‘m gevonden had. Wat een geluk! Dan is Facebook toch wel heel handig.
Verder gaat het met studeren nog steeds heel goed. Ik heb wel laatst een B gehaald (oh oh)! De tijd vliegt voorbij, want ik hoef nog maar vijf weken colleges te volgen. Daarna nog een paar dagen final exams. Dat gaat wel heel snel.


Maar naast deze bezigheden, zijn er natuurlijk ook veel meer leuke dingen gebeurd. Afgelopen woensdag kwam ik uit college rond half vier en ik kwam letterlijk in een sneeuwstorm terecht. Als een sneeuwpop kwam ik thuis! Niet heel veel later was de hele wereld wit. De volgende dag was nog steeds sneeuw op de bergen te zien en de restjes lagen nog op de grasvelden. Toen ik die ochtend naar buiten stapte, kreeg ik echt een wintersport-gevoel: de frisse berglucht, een zonnetje op m'n gezicht en sneeuw op de bergen. Helaas kwam ik al snel weer uit m'n droom, want ik moest naar college. Het raarste is nog, dat het vandaag weer 21 graden was. Alsof de zon weer gewonnen heeft. Ik ben benieuwd wanneer het weer nou echt om gaat slaan en dat het overdag (want 's nachts vriest het al behoorlijk) ook kouder gaat worden.

Vorig weekend ben ik nog met Marjan naar The Museum of Northern Arizona geweest. Voor 1 dollar kom je er heel makkelijk met de bus. Na wat rondgelopen te hebben door het museum, wat vooral bestaat uit potten, pannen en sieraden van de Indianenstammen uit Arizona, zijn we naar de binnenplaats gewandeld. Dat weekend, 24 en 25 oktober, viert Mexico 'Dia de los Muertos'. Dit is een feest waarop de doden op een feestelijke manier worden herdacht. Met tafels vol vrolijke kleuren, zoetigheden en vrolijke skeletjes en doodshoofdjes (heel apart!) kijken ze vol positiviteit naar de dood. Erg leuk om een keer te zien hoe er totaal anders met ‘de dood' om kan worden gegaan dan als in de Westerse cultuur.

Gister vierde ik juist het meest Amerikaanse feest wat er is: Halloween! Alle Amerikanen kijken hier weken naar uit. En natuurlijk mocht ik dat niet missen! Ik was er bang voor dat ik vanwege mijn ‘underage'-zijn het niet zou kunnen meemaken, maar dat viel reuze mee. Een aantal Duitse meiden waarmee ik laatst ook al had afgesproken, wilden wel met mij naar een 18+ feestje. Later kwam er nog een ander meisje van 19 langs, met een auto van haar au-pair familie, dus we konden mooi met z'n allen ‘downtown'. Eerst hebben we natuurlijk getut, pizza gegeten en heb ik toch wel wat biertjes en wijntjes gehad. Een goed begin voor een cola-avond! In de stad was het wel gezellig, maar na een tijdje wilden een aantal meiden toch naar een ‘echte' kroeg. Toen ben ik met Hannah en Fiene (met auto) weer terug gegaan, waar we de laatste drankjes hebben opgedronken. Het was erg gezellig en in de stad hebben we echt de raarste outfits gezien. Van heel origineel tot heel erg afgezaagd. De meeste Amerikaanse meisjes dragen een zo'n kort mogelijk rokje, omdat het, zo heb ik gehoord, de enige manier is om aandacht te krijgen van de mannen. Tsja, het blijven Amerikanen.

Vandaag voelde ik me dan ook, voor het eerst sinds tijden, toch wel een beetje brak. Maar dan is een rustig zondagje helemaal niet mis. Enne, het volgende tripje is al gepland: ik ga naar Mexico met Veteran's Day (11 - 15 november)!

Reacties

Reacties

Ingrid

Ik ben er eindelijk achter waarom ze zich zo sletterig verkleden. Op deze manier kopen de mannen drankjes voor je, en dat scheelt best veel geld.. Niet dat ik dat zou doen hoor;) maar klonk enigzins logisch aangezien een drankje in Las Vegas 10 dollar was..

Leonie

Leuk verhaal weer! Halloween lijkt me ook cool :) en natuurlijk susel weer als lief elfje, ik had niet anders verwacht :P
ik heb ook nog een nieuwtje! Met kerst naar New York!! maar dan ben jij alweer terug he.
nou veelplezier nog even!
xx

Pa en ma

Leuk verhaal, maar je had ons niet verteld dat je brak was! Nou vooruit dan, voor deze ene keer vinden we het goed.

Coks

Ja Suus, verklaar je nader! Wat heb je precies gedronken allemaal?

:P

Wat een heerlijk verslag weer en gelukkig heb je je portemonnee terug! Ik zou me ook kapot schrikken.

Dikke kus en tot snel weer en SUPERVET dat je naar Mexico gaat!

Frank

Dat valt me nou tegen: ben je in HET museum van Arizona geweest, en zie ik totaal geen rapportage over de geschiedenis van de BASKETMAKER. Maar ja, dat zal wel alleen de familie Mandemaker opvallen...

Ellen

Mexico, mexiiiiiiiico! Heel erg gaaf!
Ga ervan genieten :D
Voorzichting met de drank hé ;) drank maakt meer kapot dan je lief is (a)
maar als je terug bent gaat astrAeigr zeker samen met jou een drankje nuttigen!!!
Kus

ypie

Vandaag woensdag de eerste herfststorm in Nederland. Graag had ik de sneeuw gezien! In Nederland of in Amerika.
De portemonnee zoek maken is zo gebeurd terug vinden of krijgen is een kunst gelukkig is dat gelukt!
Mooi groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!