Susan in Flagstaff, Arizona

Het Hoefijzer

Ten eerste: ik vind het hartstikke leuk om jullie reacties te lezen! Ga zeker zo door. :-)

Na een week hard studeren, sporten en ook wel wat chillen, ben ik weer op pad gegaan. Dit keer met Hannah (een Duits meisje waarmee ik samen een Geschiedenisles volg), Regina (een Amerikaans meisje), Marjan, de twee Andrea's en Camila. Een deel van het groepje van ons vorige tripje dus en weer wat nieuwe mensen. Altijd leuk! Het was zeker leuk om met Regina over de verschillen tussen Nederland en Amerika te praten.

Vrijdagochtend om 8 uur zijn we weer vertrokken. Eerst wat boodschappen doen (brood, koekjes, appels, drinken) en toen op weg naar Antelope Canyon. Hannah had gelezen dat het een erg mooie canyon was waar je doorheen kon lopen. Na twee en een half uur gereden te hebben, kwamen we bij Antelope Canyon aan. Voor toegang moesten we 6 dollar p.p. betalen, iets wat we al aan de dure kant vonden. De vrouw bij het poortje zei dat we dan een 'guided tour' konden doen. Wat bleek: voor deze verplichte tour moesten we nog eens 25 dollar p.p. neertellen! Die 6 dollar was voor het parkeren voor de auto. Echt belachelijk. We zijn terug naar de ingang gegaan en hebben ons geld teruggevraagd. Na wat gedoe is dat gelukkig goed gegaan.

Toen zijn we doorgereden naar Lake Powell. We hadden een beetje moeite met het vinden van een plekje waar we konden zitten aan het water, maar na wat vragen is het gelukt. We zaten aan een strandje waar alle Amerikanen hun eigen plekje hadden opgeeisd met hun grote campers en pick-up trucks. Wij deden leuk mee met onze 'mini-van' en hebben lekker gepicknickt op het strand en pootje gebaad! Het water is er ontzettend blauw, iets wat erg afsteekt tegenover de rode rotsen. Het water is er niet op natuurlijke wijze, het is ingedamd en het wordt gebruikt voor drinkwater. Maar alsnog ziet het er erg mooi uit.

Na anderhalf uur heerlijk in het zonnetje aan het strand te hebben gezeten, zijn we naar The Horse Shoe gegaan. We moesten echt wel een eindje wandelen over een grote zanderige heuvel, maar daarna hadden we een supermooi uitzicht. De Colorado River maakt hier namelijk een grote lus om een berg heen in de vorm van een hoefijzer. We stonden boven op de cliff en konden naar beneden kijken. Iemand met hoogtevrees (ik weet wel wie!) zou het misschien niet zo leuk hebben gevonden.

Na een uurtje ons te hebben vergaapt aan het mooie uitzicht, zijn we in twee uurtjes weer terug naar Flagstaff gereden.

Gister, zaterdag, zijn we met een grote groep internationals naar de eerste American Football game geweest. Vooral de sfeer, de band, de cheerleaders, en de football players ;-) waren erg leuk om een keer te zien! De grootste verrassing van de hele wedstrijd was nog wel toen ze tussen de eerste twee kwartieren speeltijd een 'special guest' aankondigde. Het was niemand minder dan de senator van Arizona: John McCain! Iedereen had zoiets van: 'Wat doet hij nou hier...' Daarna was ie eigenlijk ook meteen alweer verdwenen.

De uitslag was trouwens 42-38 voor the Lumberjacks (yay!) tegen de Southern University of Utah.

Dat was wel een mooie afsluiter van deze week!

Reacties

Reacties

Paulien

Haha, "mmm! lekker zwem-drinkwater!" Waren het blauw en rood wel echt, of was dat ook artificial? ;-)
Wel leuk dat je zo veel uitstapjes doet! (Neem aan dat Elsbeth je alweer alles heeft verteld over ons Waterwolf uitstapje?)
Veel plezier daar!

Anouk

He Suus! Ik volg je blog, en zo te zien heb je het erg naar je zin. De foto's zien er ook erg mooi uit. Verder alles goed met je? Gister je ouders nog gezien voordat ze naar je toe komen. Veel plezier nog enne.. ik mis je wel een beetje hoor ;-)! Liefs, Anouk

Erik

Wie heeft er hoogtevrees dan?

Ester

Haay Suus!

goed om te lezen dat het goed gaat! en toffe foto's wederom! pootje baden in andermans zwemwater klinkt wel een beetje vreemd:) succes met studeren deze week, and looking forwards to next story:D

Ellen

Heerlijk zulk blauw water, maar ook heerlijk die blauwe lucht die ik op de foto's zie!!!
Gelukkig schijnt hier ook het zonnetje als ik naar buiten kijk!
Kus!!!

Muriel Walinga

Hoi Susan,

Je hebt echt geen idee wie ik ben, maar bij toeval ben ik op jouw reismee.nl terecht gekomen. Ik studeer aan de Hanze en zo te lezen jij ook? In mijn vrije ruimte van het derde jaar hoop ik naar Flagstaff te kunnen en ben benieuwd of jij me er iets over kunt vertellen enzo? Hoe is het leven daar, hoe zijn de colleges etc.
Je kunt me mailen op murielwalinga@hotmail.com

Ik hoop iets van je te horen!
Ben erg benieuwd naar je verhalen!!
Groetjes en nog heel veel plezier,
Muriel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!