Susan in Flagstaff, Arizona

Feels like home

Precies een maand geleden kwam ik hier aan in Flagstaff. Het voelt nog veel langer geleden eigenlijk. Ik ben hier inmiddels helemaal gewend en die eerste dag voelde toen heel onwerkelijk. Dat is inmiddels helemaal verdwenen. De colleges beginnen gewoon te worden, ik weet inmiddels wel hoeveel ik per vak moet doen en wat de leraren van me verwachten. Ook heb ik de eerste tests, essays en papers gehad. Tot nu toe heb ik alle punten gehaald, maar of ik dat de hele tijd volhoud, is nog de vraag! Ik vind het nog steeds erg leuk en blijf zeker m'n best doen!

Dit weekend had ik een klein 'verdorie, moet ik nog zolang hier zitten!'-dipje, maar die is al snel weer overgewaaid. Om het gemis naar Nederland een beetje te verzachten probeer ik gewoon zoveel mogelijk leuke dingen in te plannen. Zo ben ik afgelopen vrijdag met Ingrid naar Downtown gewandeld, hebben we geshopt in een leuk kralen winkeltje en geluncht bij een Creperie (met Franse muziek en vrouwen met baretten!). Erg lekker! Zondag heb ik nog een kleine 'reunie' gehad met de meiden van het tripje van het Labor Day weekend. Met de twee Andrea's en Camila heb ik lekker geluncht in Flagstaff. Een heerlijk broodje met kalkoen, mozzarella, pesto en tomaat! Mmm..

Verder ben ik samen met Tessa (een meisje uit Groningen) begonnen met hardlopen. Om 8u 's ochtends welteverstaan! Dan is het nog rustig op de campus en is het ook nog niet zo warm. Alhoewel, die warmte begint helaas langzaam af te nemen. Als het zonnetje schijnt, is het nog heerlijk met 23 graden, maar langzaam doet de herfst z'n intrede. Ik ben benieuwd hoelang Tessa en ik het hardlopen dus nog gaan volhouden zo vroeg. We gaan nu twee keer per week en proberen dat vol te houden: als het kouder wordt, gaan we gewoon overdag. Vanavond ga ik ook voor het eerst baantjes trekken in het zwembad. Dit is natuurlijk allemaal maar een schamele vervanging van het heerlijke roeien op het Winschoterdiep, want dat mis ik ook echt!

Gister hadden Ingrid en ik het idee om onze kamer anders in te delen. Na wat gesleep is het allemaal gelukt! De kamer is nu veel ruimer en gezelliger. Ik ben ook net langs de Target geweest om wat foto's uit te laten printen, dus dat helpt zeker mee aan het 'thuis-gevoel'.

Verder hebben Marjan, Hannah (een ander Duits meisje waarmee ik Geschiedenis les heb) en ik alweer een dagtripje bedacht: Lake Powell! Het schijnt ontzettend mooi te zijn: azuurblauw water tezamen met de rode rotsen, zoals in Monument Valley. En aanstaande zaterdag is de eerste American Football game op de NAU, daar gaan we dus met alle Internationals heen! Lijkt me erg leuk om een keer mee te maken. Hierover de volgende keer dus meer.

Volgende week komen pap en mam ook langs en ergens eind oktober komt ook Peter voor twee weekjes langs. Dat was echt een superleuke verrassing en maakt het feit dat ik hier nog drie maand zit, goed te verdragen.

Reacties

Reacties

Chris

Aw meisje toch. Heimwee is altijd een rot gevoel. =(. Blij dat je er al wat beter onder voelt. Maar je hebt genoeg gepland weer hoor ik! En leuk dat je ouders al zo snel komen.. en dat Peter 2 weken komt!

En wat goed zeg van dat hardlopen!! :D
Jeetje, 8u.. respect man! hahaha
En serieus.. ik snap echt niet hoe je 100 km kan roeien. Heb net 5000m gedaan in 27 min. Ik kan het gewoon echt niet voorstellen.. Als t in groningen is moet je maar even vertellen wanneer! Misschien kan ik je dan aanmoedigen.
Overigens gaf mn fitness-instructeur de verkeerde uitleg bij de ergo :P. Toch leuk dat ik heb geroeid dan. Blijf t ook leuk vinden.

Ik ga even je foto's checken!
Fijne avond!

Koes!

Dominique

Hee Suus!!!!
zo te lezen gaat het prima met je! goed om de lezen.
ik ga je later nog een wat langer mailtje sturen.. wordt nu weggeroepen

xxx

Ellen

Wat leuk dat je allemaal visite krijgt! Begrijpen ze nog beter wat je allemaal meemaakt! Super!
heel begrijpelijk dat je het roeien mist...ik ken het gevoel...
Kus!

ypie

Lopen en zwemmen helpen goed om een basis conditie te houden. Goed idee om te doen.
Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!