Susan in Flagstaff, Arizona

"Can you take us a picture?"

De afgelopen week heb ik me voorbereid op dit weekend. Maandag 7 september was het ‘Labor Day' en dat betekend dat er geen lessen zijn die dag. En aangezien ik ook op vrijdag vrij ben, was dit een lekker lang weekend. Daarom heb ik met Marjan, Carina (uit Duitsland), Andrea (uit Spanje) en Camila en Andrea (uit Chili) een tripje gepland!

We hebben een auto, twee tenten en zes slaapzakken gehuurd en daarmee zijn we op pad gegaan. Kamperen is lekker goedkoop, want de motels zijn ontzettend duur hier. Dit was dus een perfecte manier om goedkoop te reizen. De route die we hebben uitgestippeld was van Flagstaff, door de Hopi Reservation (een indianenstam), naar Monument Valley. De weg was erg mooi: veel bergen en eindeloze wegen. We zijn een paar keer gestopt, onder andere bij de Hopi. Daar heeft een Native ons van alles verteld over de cultuur van de Hopi Indianen.
In Monument Valley zouden we onze tentjes op gaan zetten. We hebben even moeten zoeken naar een camping, maar uiteindelijk hebben we er eentje gevonden. De grond was echter zo hard (rotsen natuurlijk) dat we de haringen met moeite in de grond kregen. Daarbij kwamen er nog wat onweersbuien langs, dus de twijfel sloeg toe of het kamperen wel verstandig was geweest. Het slapen was ook wel wat hard op de grond, want we hadden geen matjes mee. Maar eigenlijk was het prima, want de camping was veilig en schoon en we hebben echt tientallen dollars bespaard.

Na een warme douche de volgende ochtend werd m'n rug gelukkig wat minder stijf, maar de vermoeidheid zat er wel in. We hebben natuurlijk gewoon doorgezet (stoere meiden die we zijn!) en richting het ‘echte' Monument Valley gereden. Voor 5 dollar konden we een mooie ‘off-road'-tour maken door het park. De auto was ontzettend stoffig, maar we hebben wel ontzettend mooie uitzichten gehad. De Chileense Andrea wilde overal met z'n zessen op de foto, dus we hebben behoorlijk wat Amerikanen (en Duitsers..) lastig gevallen met de vraag: 'Can you take us a picture?' Dat was trouwens het hele weekend door, tot vermoeidheid toe. Maar we hebben er wel leuke foto's aan overgehouden!

Maar goed. Rond een uurtje of 2 in de middag zijn we verder gereden richting de Four Corners. Dit is de enige plek in Amerika waar vier staten aan elkaar grenzen. Op 1 punt sta je dus in vier staten tegelijk: Utah, Colorado, New Mexico en Arizona. Verder niet heel bijzonder, maar de lastige poses die we hebben gemaakt om in alle staten tegelijk te staan was erg leuk om te doen en te zien.

Zaterdagavond zijn we aangekomen in Mesa Verde National Park, te Colorado. Daar regende het behoorlijk hard, maar de mevrouw van de camping had ons twee plekken met overkapping over de kampeerplaatsten aangeboden. Dat was natuurlijk heel fijn!
We zouden vroeg opstaan, maar omdat we allemaal erg vermoeid waren van de eerste nacht hebben we een beetje uitgeslapen. Het weer was gelukkig opgeklaard en na een ontbijtje tussen de bergen zijn we naar het National Park gereden. Het is een natuurpark met veel rotspartijen, waar ook Indianen tussen hebben gewoond. Er zijn nog kleine ‘steden' te bewonderen. Erg leuk om te zien. Het was allemaal erg klein en toch woonden er 100 mensen samen in zo'n dorpje.

Na nog een wandeling door de natuur te hebben gemaakt, hebben we besloten om via New Mexico naar Flagstaff terug te rijden. We zouden in New Mexico gaan kamperen, maar eigenlijk was daar niet veel te beleven. Drie uurtjes langer rijden en we konden lekker in ons eigen bed slapen. Zo gezegd zo gedaan.

Maandag, de laatste dag van het weekend, zijn we naar Sedona en Jerome gereden. Sedona is een klein stadje tussen de 'Red Rocks', wat er erg mooi uitziet. Verder is het erg toeristisch. Daarna zijn we naar Jerome gereden, wat ook wel de 'Arizona Ghost Capital' word genoemd. Een spookstadje dus. Jerome is gelegen boven op een berg, waar het door het weer al gauw kan veranderen in een onheilspellende plek. Marjan zei dat als de wind hard waait, het rare geluiden maakt. Bij ons scheen de zon en het zag er eigenlijk redelijk vredig uit.

Tenslotte zijn we weer teruggereden naar Flagstaff, waar ik nu nog aan m'n huiswerk moet voor de komende dagen! Al met al was het een vermoeiend maar ontzettend leuk weekend. De meiden zijn allemaal erg gezellig en we hebben al plannen om nog naar Las Vegas te gaan ergens in het semester!

Maar nu eerst weer aan de studie.

Berit

Wat ontzettend leuk zeg! I love kamperen =D Zelfs als het regent ;)

Klaziena

Heeey!
Héél wat beleefd zeg! Kamperen is leukk, confortabel heel wat anders ;-) Erg mooie foto's ook!! Succes met je studie maar weer!
Liefs!

Leonie

Wauw! mooi verhaal, zat me in te beelden hoe mooi het er uit ziet toen ik bedacht dat ik ook in monument valley geweest ben! daar worden toch heel veel films opgenomen? jouw tripje klinkt heel cool!
succes!

Es

Suus!

WAUW zeg! supertof idee om te gaan kamperen! veel gezien ook he :D mooie foto's!
nu weer lekker colleges:)?
zal ivv aan het tijdsverschil denken:$

X

Chris

Wat een avontuur, leuk man!
Nou begrijp ik ook waarom het spookstad wordt genoemd, niet zozeer omdat het verlaten zou zijn :P
Las Vegas zou wel heel cool zijn trouwens.. moet je wel ff iets glamorous kopen ;)

Ellen

Tripjesganger! heerlijk zo'n lang weekend en erg verstandig om er op uit te gaan! Mooie foto's erbij! Dat wil ik toch ook wel graag een keer zien, supermooi!!
Kus

susannah

hey suus, wat gaaf dat je dit soort trips onderneemt in je vrije labor day weekend. En meteen kamperen zonder matjes, heel stoer. Als je nog een keer die kant op gaat kun je misschien ook stoppen bij de petrified forest, is niet de moeite waard om alleen daarvoor te gaan, maar wel gek. allemaal bomen en objecten die zijn versteend over miljoenen jaren. Je foto in monument valley is geweldig!