Susan in Flagstaff, Arizona

Colleges en The Snowbowl

Vraag aan mij hoe ik me Amerika voorstel en ik zeg meteen de uitgestrekte vlaktes, de bergen, en kilometers weg waar je niemand tegen zal komen.

Vandaag heb ik dat voor het eerst echt kunnen zien, het was geweldig. Gisteravond kwam Ingrid opeens met het idee. 'Volgens mij gaat de Snowbowl na dit weekend dicht tot het winterseizoen! En morgen is het nog een mooie heldere dag.' Voor ons een makkelijke keuze. Na de colleges van Ingrid en Rob 's ochtends hadden we een taxi gebeld en gingen we opweg naar de San Francisco Peaks. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij de skilift, waar we meteen in konden. Een lange rit omhoog gaf ons een geweldig uitzicht. We zaten inmiddels op 3,5 km, terwijl Flagstaff op ongeveer 2 km ligt. Het was helaas een beetje heiig (dat kan je wel zien op de foto's) maar alsnog wat het uitzicht heel mooi. Dit gebied is een vulkanisch gebied, en de San Francisco Peaks zijn heel lang geleden ook actieve vulkanen geweest.

Deze afgelopen week is heel snel voorbij gegaan. Maandag zijn eindelijk de colleges begonnen. Ik heb nog geswitcht van een vak en nu staat het rooster voor de komende maanden vast. Deze vakken ga ik volgen:

- Contemporary Political Thought

- Women's and Gender Studies: Gender & Violence

- Making of the American West

- Race, Gender, and Media

Ik ben erg enthousiast over deze vakken, al is het wel even wat anders dan in Nederland. Ik moet heel veel schrijfopdrachtjes en toetsjes maken, en dat ben ik bij American Studies niet echt gewend. Het niveau is wat minder academisch en dat merk je al gauw.

Bij 'Making of the American West,' waarbij je toch wel zou denken dat veel mensen een beetje verstand van Amerikaanse geschiedenis hebben, viel me het bijvoorbeeld al snel op. De leraar vroeg: 'Does anyone know who Lewis & Clark are?' Niemand zei wat, totdat ik mijn kennis van Vroeg Amerikaanse Geschiedenis van het tweede jaar American Studies maar op ging rakelen. (Het zijn twee mannen die voor het eerst op expeditie gingen richting het westen van Amerika).

Het vak Women's and Gender Studies: Gender & Violence wordt gegeven door een typische feministe die alle stereotypen van grote bloezen, tuinbroeken en kort haar bevestigd. We gaan tijdens de les waarschijnlijk nog meditatie oefeningen doen om het heftige onderwerp van vrouwen- en mannenmishandeling te verwerken. Heel apart!

Maar het bevalt goed en ik ga het wel volhouden hier. De eerste week is voorbij gevlogen en ik denk dat dat wel zal blijven. Ik ga komend weekend lekker hard studeren, omdat ik al heel veel huiswerk heb.

Reacties

Reacties

Berit

Hee!

Supermooi zeg, dat uitzicht! Ook al is het heiig, het blijft leuk ;)

& Oeh, ik wil je Women & Genderstudies vak! Let us know of dat mediteren enige zin heeft! ;)

En wat bizar dat niemand wist wie Lewis&Clark waren!

xx

Zwier

Lewis is die Engelse rechercheur en Clark is Superman.

Mlijeko

Lewis and Clark, dat zijn toch van die koekjes...of was het nou van dat lekkere bier?

chris

Klinken als leuke vakken!
En wat cool dat jullie gaan mediteren tijdens de les, vinden ze dat ook normaal? Ben benieuwd hoe heftig het dan allemaal wordt :o.

Ellen

Susel!
Ziet er mooi uit!
Succes met de vakken!
Kus!

Judith

Hahaha, bij mij lijken de mensen wat minder dom te zijn (sterker nog, de meerderheid lijkt behoorlijker slim), alhoewel één jongen dacht dat Mary Rowlandson katholiek was, maar ik heb hem via een omweg even uit de droom geholpen. ;)
Leuke vakken! Ik ben benieuwd wat je bij dat Race/Media vak krijgt.

Coks

Suuuus sounds good! Political thought

Coks

Hee! Wat wordt de helft van mijn reactie niet geplaatst? :O

Anywayz, ik ga even je foto's checken, daar kwam het op neer :P

Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!