Susan in Flagstaff, Arizona

Gewenning

Aangekomen op Philadelphia Airport wilde ik toch nog even naar de wc voordat we weer over moesten stappen richting Phoenix. De eerste wc die ik inging stond vol met water en dacht: 'onee, die is verstopt!' Maar de volgende was precies hetzelfde en ik hoorde Marjan al zeggen dat ze vergeten was dat hier de wc's altijd vol met water stonden. Even wennen.
Zo ook het tijdsverschil. Wij lopen hier 9 uur achter op Nederland en ik blijf steeds omrekenen. Maar ook daar wen ik aan en weet ik steeds beter wanneer ik contact met het thuisfront kan hebben. Wel merk ik dat ik 's avonds rond een uurtje of 8 al best moe wordt en 's ochtends een stuk eerder wakker ben.

Toch wordt het steeds normaler.

Deze week hebben we een introductie met alle uitwisselingstudenten. Er zijn een stuk of 20 Nederlanders, heel veel Chinezen en Japanners, en we hebben al genoeg mensen van verschillende nationaliteiten ontmoet, zoals mensen uit Duitsland, Koeweit, Nigeria, Chili, Ierland en uiteraard Amerika.

Ja, er zijn behoorlijk wat Nederlanders! En dan met name uit Breda en Groningen, waarschijnlijk hebben deze twee steden goede contacten met de NAU. Gisteravond hebben we met een aantal Nederlanders in Downtown Flagstaff gegeten. Bij een ‘eco'burgertent, best gezond! Toch betekend 'downtown' echt wat anders dan in Nederland. Er is geen gezellig centrum, alleen een aantal eettentjes, cafés en winkels, maar dat is het dan ook. Verder liggen grotere winkels wat verder uit het centrum. Voor Amerikanen geen probleem, die pakken de auto overal voor. Wij lopen hier alles, wat soms toch nog best een eind is. Daarom zijn Marjan en ik al druk opzoek naar een mooie fiets rond de $50,-!

Het eten valt me gelukkig reuze mee. Er zijn heel veel restaurantjes op de campus. Er is wel fastfood, maar ook zeker veel gezonds: salad bars, sushi, bagels, juice bars.. Vandaag heb ik op m'n studentenpas 20 dollar gezet, zodat ik daar een stuk of vijf keer kan eten. Ook in de stad zijn er veel restaurants, maar die naam zegt eigenlijk vrij weinig. Pizza, Mexicaans, sandwiches, Thais: alles met een Amerikaans tintje. Het enige wat wel erg fijn is is de 'refill' waarbij je 1x betaald voor een glas drinken en je elke keer wordt bijgevuld. Want in deze hitte heb ik behoorlijke dorst!

Langzamerhand begint het steeds meer te wennen. Toch zijn er twee dingen die ik wel echt vervelend vind. De douche is niet te verstellen qua hoogte en staat erg laag. Ik moet bukkend m'n haar wassen en dat is niet heel fijn. Het tweede is dat de droogte hier best heftig is en daardoor zijn m'n lippen continu droog. Ik heb vandaag maar meteen drie lippenbalsems (lipsmackers in hele zoete smaakjes) aangeschaft, maar ze blijven erg droog.

Gelukkig zijn het maar een paar kleine dingetjes en weet ik zeker dat ik het hier wel naar m'n zin ga krijgen. De komende dagen krijgen we nog meer handige informatie (al weten we inmiddels het meeste wel) en dan kunnen maandag de colleges beginnen!

PS. Neem eens een kijkje in het fotoalbum, ik heb er een paar foto's opgezet.

Reacties

Reacties

Martijn

Hee Susan,

Leuk om te horen dat je ondertussen een beetje gewend raakt aan Amerika, maar ook gelijk al naar een 'Burger'tent?

groetjes x

Coks

Suus, wat goed om te horen allemaal! Ik ben jaloers! ;)

Klopt wat je zegt over Breda, mijn broer heeft daar gestudeerd en is ook op uitwisseling naar Flagstaff geweest :)

Ik denk dat je straks wel aan de droogte went, dan kun je niet meer zonder! Wordt nog een domper, terug in Nederland :P

Dikke knuf ook aan Mar (en aan Rob en Ing die er nu ook net een paar uur zijn) en ik ga even snel je foto's bekijken!

Dikke kus hvj wjnmk ihmvjdjvm (jonge, waarom hebben ze hier geen glitterhartjesliefdekusjesbloemetjessmileys? *huil*)

Coks en Rutger

Berit

Hee! Wat een leuke foto's! Het ziet er daar erg warm uit ;)
Ik neem aan dat Ingrid vandaag/gisteren is aangekomen? Waar moet je nu je papieropslagzooi laten? ;)

Heb zelf ook steeds meer zin om te gaan (had ik al, maar nu nog meer!) xD
Doe de groeten aan Marjan!
Liefs, xx

Leonie

Mooi dat alles goed gaat!
succes met de studie!
xx

Suzanne

Hey Suus!
Ik zag net op de webcam jullie kamer ook nog even, en wat mooi ruim en wat fijn dat er geen stapelbedden zijn, en wat zijn die bergen schitterend op de achtergronden van de foto's. Echt schitterend Suus, blijf lekker schrijven en veel foto's posten! Xx

Jonathan

Heej Suus! Wennen, I bet! Ik las op je Twitter dat je een TV hebt gekocht, dan kan je nu ook nog gaan wennen aan de constante commercials (zitten die ook nog steeds tussen het einde van het programma & de aftiteling?). Refills, the 9-hour time difference, de weirde toiletten, it's all coming back to me! :) Heb je al wat Amerikanen leren kennen/bevriend? Ik kijk al uit naar je volgende update, kan je in de tussentijd Marjan misschien even overhalen om ook iets dergelijks aan te maken? :) Nog super veel plezier! x!J.

JF Vos

Hey Susan,

Heel veel plezier daar in Flagstaff. We zullen je verhalen volgen en een beetje op Peter letten voor je ! :-) Succes !

Freddy, Bianca, Lars

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!