Susan in Flagstaff, Arizona

Het aftellen is begonnen!

Precies een jaar geleden wachtte ik met spanning de vereniging van mij een m'n lieve vriendje Peter af. Hij had vijf maand in Ghana gezeten en kwam 29 juli weer terug in Nederland. Nu zal het precies andersom zijn en zal ik over 3,5 week voor vier maand naar Amerika vertrekken. Aan de ene kant hartstikke gaaf, maar aan de andere kant voor de tweede keer een lastig afscheid.

Ondertussen heb ik al heel veel moeten voorbereiden voor mijn vertrek. In november hadden we al een bijeenkomst van alle studenten die wel op uitwisseling wilden. Er werd verteld dat je een motivatiebrief moest schrijven en daarna moest wachten totdat je gekozen werd. En eigenlijk moesten alle vakken van het tweede jaar beslist worden afgerond met een voldoende. Er heerste spanning in de zaal en ook ik werd zenuwachtig. Maar toch ben ik al snel met een motivatiebrief begonnen, waarbij je uit moest leggen naar welke universiteit je wilde en waarom.

Begin februari kreeg ik het verlossende antwoord: ik zal gaan studeren aan de Northern Arizona University in Flagstaff, Arizona, mijn eerste keus! Vanaf toen zijn we met de groep die op uitwisseling zal gaan, aan de slag gegaan met de voorbereidingen.

Een 'personal file' met verzekeringspapieren, cijferlijsten en paspoort-kopietjes, een nieuwe credit-card, een ticket Schiphol-Flagstaff / San Francisco-Schiphol, aanmeldingsformulieren voor de universiteit in Amerika, formulieren voor fondsen, het uitzoeken van een vakkenpakket, contact zoeken met de contactpersoon voor Internationale studenten in Amerika, een visum aanvragen en ophalen in Amsterdam (een avontuur met Anne!), m'n kamer onderverhuren in Groningen en me aanmelden voor housing in Amerika, bewijzen dat ik inentingen heb gehad voor de mazelen, nog meer formulieren invullen en heel veel mailtjes sturen.

Tot nu toe is eigenlijk alles wel rond. Ik heb de verplichte vakken gehaald, m'n visum ligt klaar en ik heb al een grote koffer op zolder in Zwolle bij m'n ouders staan. Ook ben ik weer terug van een weekje vakantie met Peter en is het alleen nog m'n kamer uitruimen, langzamerhand afscheid nemen van vrienden en familie en me helemaal klaarmaken voor vertrek.

Het aftellen is begonnen!

Reacties

Reacties

Coks

Ik ga je zo missen :(

Aan je terugticket te zien heb je al een lekker reisje geboekt daarna? :D Good job Susie! Wanneer kom je nou precies terug weer?

Lekkere vakantie gehad met W.P.?
Hopelijk tot snel nog ffkes en een dikke zoen, BFF WJNMK IHMVJDJVM etc.

Coks (en Rutger)

susannah

Superspannend Suus! Ik leef met je mee en mijn reiskriebels komen helemaal op door je voorbereidingsverhaal. Lekker het midwesten van de USA verkennen!
Liefs Suus

Christianne

Heey, heerlijk dat je al zo voorbereid bent. Dan kan je echt even focussen op het detachen ;p. Vind het echt jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje kan zijn trouwens!
Maargoed ;). Ik zal deze site sowieso in de gaten houden, harstikke leuk om zo mee te krijgen wat je allemaal meemaakt ;D.

Liefs Chris

Leonie

whaaa spannend!!! heel veel plezier en ik zal aan je denken als ik een paar uur later schiphol zal enteren!! :P
goede reis!!
xx

Suzanne

Hee Suus!
Ik lees stom genoeg nu dit eerste berichtje pas ;) In ieder geval, ik ga al je verhaaltjes lezen, en ontzettend veel succes in Arizona! En als je nog inside info on San Francisco wilt hoor ik het wel, het is een fantastische stad die jij ook gaat loven :)
Oh omdat reismee er zo goed uitziet ga ik dat zelf denk ik ook verkiezen boven een waarbenjijnu en overige blogs, dus dat neem ik schaamteloos van je over ;)
Xx Suus

Anne

Suuuuuuuuuuuuus! Het is BIJNA zover! :-D

Elena

Hey Suus,

Het is schandalig, maar ik ga nu pas reacties schrijven.
Ik had in de zomer al paar berichten gelezen, maar toen school begon geen tijd meer voor gehad, dus ik ben ze nu allemaal opnieuw aant lezen en reacties geven :p Kvind super leuk al om te lezen!

Groetjes leen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!